REVO D+: el nou motor dièsel amb què Ligier vol reescriure les regles del joc

En un mercat que empeny amb força cap a l’elèctric, parlar d’un motor dièsel pot sonar, com a mínim, a contracorrent. Però Ligier no només no es baixa del vaixell, sinó que ha decidit redissenyar-lo completament. El nou REVO D+, que acaba d’estrenar el JS50 i que pròximament també incorporarà el Ligier Myli, és una d’aquestes jugades que, per inesperades, capten tota l’atenció. I amb raó.

Un dièsel que no sembla un dièsel

Adaptat des del primer cargol a l’exigent normativa Euro 5+, en vigor des de gener, el REVO D+ no només compleix, sinó que s’avança. Estem parlant d’una reducció del 93,8% en partícules contaminants, un 20% menys d’òxids de nitrogen (NOx) i una caiguda del 12,3% en les emissions de CO₂ respecte al seu predecessor. Però el més cridaner no és la fitxa tècnica. Ho és el seu comportament.

Perquè aquest motor, limitat com exigeix la llei a 6 kW (8 CV), ofereix 27 Nm de parell, una resposta sorprenent des de parat i un consum que es queda en tot just 3 litres als 100 km, amb una autonomia de 583 km. Res malament per a un quadricicle lleuger amb velocitat limitada a 45 km/h. I el millor: ho aconsegueix sense renunciar a la suavitat ni a una conducció còmoda en entorns urbans, on més sentit té aquest tipus de vehicles.

El REVO D+ debuta al Ligier JS50

Ligier js50 2025I ho fa en un model que, més enllà del motor, té bastant a dir. El Ligier JS50 arriba amb una estètica afinada —frontal agressiu, detalls en Carbon Look, fars full LED, part posterior tipus cupè— i un nivell d’acabat que, segons la versió, no té gaire a envejar als models del segment B. Si és que es pot comparar amb cotxes “de veritat”.

Per dins, la proposta no es queda curta: pantalla tàctil de 10 polzades, sistema HIFI Pioneer (fins a sis altaveus), càrrega sense fils per al mòbil, USB tipus C, climatització, direcció assistida… depenent de l’acabat, és clar. Perquè el JS50 s’ofereix en quatre nivells d’equipament (Select, Elite, Elite Confort i Ultimate), i cada salt es nota.

L’Ultimate, per exemple, es permet capricis com llandes de 16 polzades en negre mat, retrovisors amb intermitents integrats, spoiler posterior, il·luminació LED completa i el pack Connect. En un quadricicle lleuger. No és cap broma.

I l’alternativa elèctrica?

Ligier, per descomptat, no ha deixat de banda l’electrificació. El JS50 també està disponible en versió elèctrica, amb dos nivells de bateria (8,28 kWh i 12,42 kWh), que ofereixen autonomies de 123 km i 192 km, respectivament. Aquesta variant s’ofereix amb homologació L6e (lleuger) o L7e (pesat), i encara que no té el nervi inicial del REVO D+, sí que aporta suavitat de marxa i emissions locals zero, per a qui busqui una experiència encara més neta.

Què hi ha del Ligier Myli?

Encara que el focus estigui en el JS50, el Ligier Myli també rebrà aquest nou propulsor REVO D+ en els pròxims mesos, així com l’opció elèctrica ja coneguda. El Myli, més urbà i compacte fins i tot que el JS50, es perfila com una alternativa encara més centrada en la mobilitat sostenible i accessible, amb un disseny menys esportiu però igual de funcional. Que rebi el mateix motor no és casualitat: Ligier aposta per una línia coherent en tota la seva gamma.

És el REVO D+ un encert?

Apostar per un motor dièsel en ple 2025, quan mitja Europa vol deixar enrere els combustibles fòssils, podria semblar una idea suïcida. Però Ligier ha sabut llegir una realitat paral·lela, però molt present: hi ha clients que encara necessiten autonomia, baixos costos d’ús i fiabilitat, sobretot en zones rurals o entorns on la infraestructura elèctrica encara va amb retard. Per a aquest públic, el REVO D+ no només té sentit: és un alleujament.

I les xifres avalen aquesta estratègia. El 2024, Ligier va vendre més de 1.100 unitats a Espanya, on manté un 52% de quota en el segment dièsel, per davant fins i tot de països amb més tradició com Àustria o Noruega. En total, es van vendre 3.644 quadricicles (entre lleugers i pesats), amb un creixement del 8,35% per a la marca. No és casualitat.

Back to top