Silence Acciona

Silence i Acciona s’expandeixen: deu noves ciutats en el punt de mira

  • cotxe elèctric
  • Comentaris tancats a Silence i Acciona s’expandeixen: deu noves ciutats en el punt de mira

El fabricant de vehicles elèctrics Silence i Acciona, el seu accionista majoritari, estan preparant una ofensiva per portar les seves solucions de mobilitat compartida a deu noves ciutats en el pròxim any i mig. La seva estratègia no es limita al motosharing tradicional: també estudien models de subscripció, lloguers per hores o fins i tot l’ús de nanocotxes. Actualment, el seu servei opera a Barcelona, Madrid, València, Sevilla i Màlaga, però l’objectiu és ampliar el mapa.

“Fins ara, el motosharing no ha arribat a ciutats mitjanes”, comenta Marc Camarasa, director de negoci de Silence, deixant entreveure que encara hi ha un mercat per conquerir. L’enfocament és flexible: cada ciutat pot necessitar una solució diferent, i per això busquen socis locals que coneguin bé el territori. De moment, sumen 6.000 vehicles en circulació, però aquesta xifra creixerà amb l’expansió.

Barcelona, peça clau en el creixement

A la capital catalana, l’impuls és evident. Acciona es va adjudicar llicències per augmentar la seva flota de motosharing de 700 a 1.950 unitats a l’àrea metropolitana, cosa que suposa accedir a un milió de nous usuaris potencials. Tot amb vehicles Silence, que, a més de fabricar-se a la Zona Franca de Barcelona, també incorporen bateries desenvolupades amb tecnologia pròpia, un factor diferenciador respecte a altres fabricants.

Pel que fa a la rendibilitat del model de negoci, Camarasa és optimista: “A nivell operatiu, les projeccions a ciutat són positives, per això ens plantegem expandir-nos”. A més, per millorar l’eficiència i reduir costos, Silence vol ampliar la seva xarxa d’estacions d’intercanvi de bateries, evitant així la logística tradicional de recàrrega.

Més enllà del motosharing: noves motos i nanocotxes

Però Silence no només aposta per la mobilitat compartida. El 2024, va vendre 1.841 escúters elèctrics a Espanya, amb una caiguda del 19% (inferior a la del sector en general) i 104 microcotxes, un segment en què tot just està començant, però amb bons resultats (+25%). Ara, el focus està en la producció dels nous models, l’S02 i el Weekender (S05), la seva primera moto pensada per al públic més tradicional. La seva fabricació començarà aquest semestre a Barcelona.

Amb una plantilla de 300 empleats a Silence i 136 a Acciona Mobility, l’empresa es troba en un punt clau de la seva evolució. Tot i la contracció del mercat elèctric, continua liderant a Europa i busca consolidar la seva posició. L’expansió a noves ciutats i la diversificació del seu catàleg seran determinants per al seu futur.

Paral·lelament, Silence accelera amb el seu nanocar S04, que ha aconseguit un acord amb Nissan per comercialitzar-lo a França, Alemanya i Itàlia. Tot i que la producció encara és limitada, amb unes 20 unitats diàries, l’empresa confia que el creixement de l’electrificació jugarà al seu favor. “La tendència és clara: a mitjà i llarg termini, l’electrificació serà una realitat, i volem ser-hi presents”, subratlla Camarasa.

Back to top